Solttilan majalla 22.8.2023

Iloinen syystapaaminen Solttilan näköalamajalla

Viiden tunnin yhdessäolon päivä Solttilan näköalamajalla kokosi 41 senioria monipuolisen ohjelman pariin. Hanuristi Seppo Lankinen soitteli, säesti yhteislauluja ja viihdytti väkeä tarinoinnillaan ja vitseillään. Esimerkiksi: Mistä tietää onko kyseessä rakkausavioliitto vai järkiavioliitto? No, sen on pakko olla rakkausavioliitto, koska siinä ei ole mitään järkeä!

Majan isäntä Jukka Kivi kertoi Solttilan majan nykykäytöstä ja historiasta. Emäntä Mari Kivi esitteli päivän menun, joka sisälsi maalaissalaatin, kesäperunoita, lämpimiä kasviksia ja savulohta. Emännän itse leipoma saaristolaisleipä sai valtaisat kehut, kuten koko maittava lounaskin.

Lounaan jälkeen ampaistiin isännän laatimalle luontopolulle ratkomaan visaisia kysymyksiä. Sisällä oli lisäksi viisi täytettyä eläintä tunnistettavaksi. Yhteensä 15 kysymyksestä 12 oikein sai kahden hengen joukkue Anja Olkinuora ja Helena Arinperä, jotka ylpeänä vastaanottivat hienon palkintopokaalin.

Osallistujille jaettujen kyselylomakkeiden perusteella kesän tapahtumat Lehtolan ja Solttilan majoilla saivat valtaosin myönteisen palautteen. Pullakahvien jälkeen suunnattiin kotimatkalle. Tänään ei kukaan jäänyt yksin.