50-vuotisjuhlat 1.2.2022

Syntymäpäiviä juhlittiin näyttävästi kutsumalla kaikki jäsenet ja kutsuvieraat maksutta viisikymppisille. Heitä tulikin sankoin joukoin mukaan.

Ohjelman musiikki oli korkeatasoista ja sitä kuultiin puheitten välillä usein. Charlotta Kivistö ja Sari Strömberg tuottivat musiikkia laulaen ja viuluilla ja pianolla säestäen.Oli Franz Leharin operettia, Oskar Merikannon, Lasse Mårtensonin ja Toivo Kuulan kauniita tuttuja lauluja. Porukat tykkäsivät.

Puheenjohtaja Timo Harjun puheessa korostettiin meidän "Rohkeasti yhdessä" ja liiton "Rohkeasti tulevaisuuteen" teemoja. Piirin puheenjohtaja Jorma Niinistö korosti puheessaan ikäihmisten merkitystä mm. vapaaehtoistoiminnassa ja kuluttajina. Hän toivoo, että ikäihmisiä kuunneltaisiin ja otettaisiin huomioon riittävästi. Juhlapuhujana oli liiton vpj. Paavo Peltosaari kertoen, että liitto on laatinut tavoitteet uusien hyvinvointialueiden toiminnalle. Hän toivoo myös yhteyden pitämistä nuoriin. Hänen mukaansa ikäsyrjinnän takana saattaa olla toisensa väärinymmärtäminen ja tiedon puute.

Hotelli Sveitsin tarjoama kolmen menun ruoka oli herkullista ja sai kovasti kiitosta.

Teimme juhlaan Hyvinkään kansalliset seniorit ry:n historiikin, jonka jokainen sai lähtiessään.Siihen tuli tervehdykset mm. pj. Anneli Tainalta, Hyvinkään kaupungilta  ja seurakunnalta. Anneli Tainan onnitteluissa hän kirjoittaa, että yhdistysten jäseniä yhdistävä tekijä on samanlainen arvomaailma. Perusarvot ovat elämänmyönteisyys, vastuu itsestä ja muista. Arvostamme toinen toisiamme ja kunnioitamme perinteitä. Hyvinkään kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen kehui kotisivujamme, jossa annamme tietoa toiminnastamme ja kutsun tulla jäseneksi. Jäsenenä joikainen saa uutta sisältöä elämäänsä. Kerhossa saamme uusia ystäviä ja harrastuksia. Yhdessä voimme tutustua Hyvinkään ja lähialueiden kulttuuriin, teattereihin ja taidenäyttelyihin. Meillä on ollut aina läheiset suhteet seurakuntaan. Uusi tuleva kirkkoherra Hanna-Leena Kevätsalo-Vuorion tervehdyksessä hän kirjoittaa, että jokaisella meistä on Jumalan antama tehtävä rakentaa siltoja läheisten ja tuntemattomien välille. Kristillisen sanoman ydin on lähimmäisen rakastaminen.

Olemme kuuluisia 13 erilaisen kerhon toiminnasta. Jokaisen kerhon vetäjä kirjoitti kerhostaan sivullisen historiikkia. Laitoimme sen kuvan kanssa kirjaan. Tuli oikein onnistuneet sivut. Erilaisia kuvia saimme jäseniltä monta sataa. Niistä keräsimme kirjan loppuun näyttävät sivut. Olimme oikein tyytäväisiä historiikkimme lopputulokseen kovan ahkeroinnin jälkeen.

Teksti  Kyllikki Rantala, vpj., tiedottaja

Kuvat Lauri Romppanen