Toimintasuunnitelma vuodelle 2019

Vuoden oma teema on ikärikkaat yhdessä

Yleistä

• Tarjoamme jäsenistöllemme monipuolista harrastus- ja virkistystoimintaa. Tällä tavoin ylläpidämme jäsentemme yhteenkuuluvuutta sekä henkistä ja fyysistä aktiivisuutta ja hyvää oloa.

Järjestötoiminta

• Hallitus kokoontuu kerran kuukaudessa. Kuukausitapaaminen on 9 kertaa vuodessa, ei kesäkuukausina. Yhdistyksellämme on edustus senioripiirin sääntömääräisissä kevät- ja syyskokouksissa samoin kuin Kansallisen senioriliiton liittokokouksessa.
  • Yhdistyksen tekemän kyselyn johdosta hyödynnetään jäsenistön toiveita ja ideoita toimintaa suunniteltaessa.

Koulutus

• Jäsenistö voi osallistua myös liiton ja piirin koulutuksiin. Digikoulutus alkaa jäsenistölle liiton teeman mukaisesti ”Seniorit nettiajassa.” Jäsenistö voi hyödyntää myös muita digi ja some koulutuksia

Sosiaalipoliittinen toiminta

• Eläkeläistuen ja vanhusneuvoston kautta  vaikutamme perusturvakeskukseen ja jatkossa K6-sotekeskukseen. Seuraamme terveyspalveluiden kehitystä, edistämme vapaaehtoista vanhustyötä ja osallistumme mm. vanhustenviikon suunnitteluun ja toteuttamiseen sekä messuille.

Harrastustoiminta

• Yhdistyksessämme toimivat atk-, golf, keila- (3), kirjallisuus- ja keskustelu-, kunto- (3), käsityö-, memo-, näytelmä-, peli- ulkoilu ja ukkokerhot, Hiljentymispiiri, Kannelkuoro ja lounastapaamiset. Uusia kerhoja perustamme jäsenten toivomusten mukaan, kuten uutena alkava elokuvakerho

Kulttuuri ja matkat

• Yhdistys järjestää teatteri-, musiikki- elokuva ja näyttelymatkoja sekä yhteistyössä matkatoimistojen kanssa pitempiä kylpylä- ja /tai kiertomatkoja. Mahdollisuus on osallistua liiton ja piirin matkoihin myös.

Tiedotus

• Kausitiedote jaetaan jäsenistölle kahdesti vuodessa kirjeitse.. Ajankohtaiset asiat päivitetään yhdistyksen verkkosivuilla sekä kolme kertaa viikossa paikallislehtien yhdistys-palstoilla Informaatio lähtee sähköpostilla niille kenellä on, sitten kirjeitse, jos ei ole sähköpostia.. Erilaisille kohderyhmille kerrotaan yhdistyksen toiminnasta paikkakunnalla järjestettävissä tilaisuuksissa.

Jäsenhankinta

• Herätämme mielenkiintoa yhdistykseemme monipuolisella harrastustoiminnalla, henkilökohtaisilla kontakteilla, lehtikirjoittelulla sekä kaikissa mahdollisissa tilaisuuksissa.

Hyvinkään Eläkeläistuki

• Hyvinkäällä toimii lakisääteinen vanhusneuvosto, jossa on mukana edustajamme. Yhdistyksemme on myös Eläkeläistuen jäsen ja sen hallituksessa on yhdistyksemme edustus.

Talous

• Jäseniltä peritään jäsenmaksu. Yli 90-vuotiaat ovat vapautettuja jäsenmaksusta. Kuukausitapaamisissa järjestetään arpajaisia.

Yhteistyö

Yhdistys kehittää yhdistysten välistä, alueellista yhteistyötä, sekä paikallista yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa.

Yhdistys on liittynyt Hyvinkään Yhdistykset  ry:n myös tämä tarjoaa erilaisia koulutuksia ja luentoja, sekä mahdollisuutta verkostoitumiseen muiden yhdistysten kanssa.