Vuodelle 2024

HYVINKÄÄN KANSALLISET SENIORIT RY perustettu 31.1.1972

TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2024

VUODEN OMA TEEMA ”ROHKEASTI YHDESSÄ”

LIITON TEEMA ”ELÄMÄNILOA JA VOIMAA”

YHDISTYKSEN TOIMINNAN TARKOITUS

YHDISTYKSEN TARKOITUS ON EDISTÄÄ ELÄKELÄISTEN JA IKÄÄNTYVIEN HENKISTÄ JA

AINEELISTA HYVINVOINTIA JA SOSIAALISTA TURVALLISUUTTA. YHDISTYS TOIMII ALUEELLAAN ELÄKELÄISTEN JA IKÄÄNTYVIEN EDUNVALVOJANA, YHDYSSITEENÄ JA YHTEENKUULUVAISUUDEN TUNTEEN LUJITTAJANA.

HALLITUS

Hyvinkään kansalliset seniorit ry:n hallintoelimenä toimii hallitus ja päätösvaltaa käyttää yhdistyksen kokoukset. Yhdistyksen toiminnasta vastaa yhdistyksen syyskokouksessa vuosittain valittu hallitus, joka kokoontuu 8-11 kertaa vuodessa.

Syyskokous valitsee myös yhdistyksen puheenjohtajan. Hallitus valitsee järjestäytymiskokouksessa varapuheenjohtajan, taloudenhoitajan, sihteerin ja muut toimihenkilöt, sekä tarvittaessa kutsuu muita henkilöitä tarvittaviin tehtäviin.

TALOUS

Yhdistys toimii erilaisten avustusten varassa. Pieni osa toiminnasta rahoitetaan jäsenmaksu, myyjäis- ja arpajaistuloilla. Hyvinkään kaupungilta haetaan avustuksia.

Yhdistys voi hakea avustusta myös muualtakin, jos kriteerit täyttyvät.

YHDISTYKSEN TOIMINTA

Yhdistyksessä toimii erilaisia harrastekerhoja (13), sekä Hiljentymispiiri ja Lounastapaamiset. Edelleen digi koulutukset ovat myös yhdistyksen tärkeä tavoite,

niin hallituksen jäsenille kuin myös jäsenillemme. Uusia kerhoja perustamme

jäsenten toivomusten ja mahdollisuuksiemme mukaan. Yhdistys järjestää teatteri-, musiikki-, elokuva ja näyttelymatkoja, sekä yhteistyössä matkatoimiston kanssa

pidempiä kylpylä- ja/tai kiertomatkoja. Mahdollisuus on osallistua liiton ja piirin järjestämille matkoille.

TOIMINTA JA TAPAHTUMAT v.2024

*Virkistystapahtumia jäsenistölle

*Vanhustenviikon tapahtumiin osallistua

*Toritapahtumiin, Messutapahtumiin

*Kävelytapahtumaan (Liiton)

*Osallistuminen ajankohtaisiin yhdistysten/ Hyvinkään kaupungin ja Keusoten (Hyvinvointialueen) järjestö ja koulutus tapahtumiin.

*Osallistuminen liiton ja piirin järjestämiin tapahtumiin ja koulutuksiin.

*Yhdistyksen kevätjuhlat ja joulujuhlat.

ASIANTUNTIJALUENNOT/EDUNVALVONTA

Pyydetään kaupungilta tai/ja Hyvinvointialueelta asiantuntijaa puhumaan ikäihmisiä koskevissa asioissa. Edunvalvontaa tehdään yhteistyössä muiden yhdistysten ja vanhusneuvoston kanssa, sekä valtakunnallisen liiton ja oman piirin kanssa.

TIEDOTTAMINEN

Yhdistyksen jäsenet saavat 2-3 kertaa vuodessa jäsenkirjeen postitse ja sähköpostilla. Tapahtumista ja toiminnoista ilmoitetaan säännöllisesti paikallislehtien yhdistyspalstalla. Informaatio lähtee sähköpostilla niille, joilla se on. Jos ei ole sähköpostia, lähetämme kirjeen. Yhdistyksen nettisivut pidetään ajan tasalla

http://hyvinkaa.senioriyhdistys.fi ja s-posti hyvinkaanseniorit@gmail.com

Lisäksi yhdistyksellä on oma esite, jota jaetaan jäsenille, sekä erilaisissa tapahtumissa.

YHTEISTYÖTAHOT

Yhdistyksen yhteistyökumppaneita ovat Hyvinkään kaupunki, Hyvinkään seurakunta, Hyvinkään yhdistykset ry, Uudenmaan kansallinen senioripiiri ry, Kansallinen senioriliitto ry, Hyvinkään eläkeläistuki ry, Hyvinkään vanhusneuvosto ja Keusote, ja Hyvinvointialueen vanhusneuvosto.

Yhdistys kehittää eri yhdistysten välistä, alueellista yhteistyötä, sekä paikallista yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa.

Hyvinkää 23.10.2023

Hyvinkään kansalliset seniorit ry:n hallitus