Puheenjohtajan palsta

3.1.2024

Hyvää ja onnellista alkanutta vuotta hyvät senioriystävät

Taakse jäi taas yksi eletty vuosi iloineen ja suruineen. Aloitamme uuden vuoden toiveena, että se toisi maailmaan rauhaa ja jokaiselle meistä hyvää ja onnellista elämää.

Päättyneen vuoden 2023 aikana toteutimme teemaamme ”Rohkeasti yhdessä” aktiivisella toiminnallamme. Yhdistyksen syyskokouksessa yhdistyksen nimi muuttui Hyvinkään seniori ry:ksi ja säännöt muuttuivat Senioriliiton suosituksen mukaiseksi.

Kuukausitapaamiset

Kuukausitapaamisia oli 9 kertaa, joissa kuulimme mielenkiitoisia luentoja mm. terveyden, kirjallisuuden ja hyvinvointialueen aiheista.

Kerhotoiminta

Kerhotoiminta jatkui vilkkaana 14 kerhon vahvuudella. Onnensillan tulipalo aiheutti väliaikaisten kokoontumistilojen etsinnän kerhotoiminnan jatkumiseksi, sekä Hyvinkään Yhdistykset ry käynnisti Hyvinkään kaupungin kanssa neuvottelut uusista tiloista.

Retket, matkat ja kulttuuri

Teimme retken Fazerilaan ja kesäteatterimatkan Knehtiläntilalle, nautimme Joulukonserttimusiikista glögien kera Hyvinkääsalissa.

Harrastimme aktiivitoimintaa Lehtolan ja Solttilan majoilla ulkoillen, pelaten ja yhdessä viihtyen. Söimme hyvät lounaat ja makoisat kahvit jonka jälkeen kotiin palattiin turvallisesti taas bussikyydillä.

Osallistuimme

Savonlinnassa Senioriliiton vuosikokoukseen, jossa valittiin liitolle uusi puheenjohtaja Kari Kantalainen ja päätettiin toiminnan ja talouden suuntaviivat vuosille 2023–2026: ”Elämäniloa ja voimaa senioritoiminnasta” teemalla.

Järjestimme piirin kevätkokouksen Hyvinkäällä ja osallistuimme syyskokoukseen Tapiolassa.

Olimme mukana Ystävän- ja toripäivän järjestelyissä. Timo Harju esiintyi vanhustenviikon yhdistyspaneelissa. Edustimme yhdistystämme Eläkeläistuessa ja Kaivopihasäätiössä.

Tänä vuonna

Yhdistyksen puheenjohtaja vaihtui.  Timo Harju teki ansiokkaan kuuden vuoden puheenjohtajuuden yhdistyksen kehittäjänä ja voimahahmona. Siitä suuret kiitokset hänelle. Syyskokouksessa uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Kaija Kärki 1.1.2024 alkaen, varapuheenjohtajana jatkaa Kyllikki Rantala. Muut hallituksen jäsenet: sihteeri Tuula Karhunen, taloudenhoitaja ja jäsenvastaava Ulla Korhonen, muita vastuualueita hallituksessa hoitavat Timo Harju, Helena Jarva, Erkki Kiuttu, Jouni Pallonen ja Lea Romppanen.

Jatkamme edelleen

Hyvällä teemallamme ”Rohkeasti yhdessä” ja Senioriliiton arvojen mukaan.

Minä ajattelen, että teemat ja arvot sisältävät hyviä ajatuksia, hyviä tekoja, itsestämme ja toisistamme huolehtimista ketään ei jätetä yksin. Mennään ja harrastetaan yhdessä tuttujen ja tuntemattomien senioreiden kanssa tutustuen toisiimme, uusia ystävyyssuhteita luoden, hyväksytään erilaisuus. On tärkeää, että jokainen meistä tuntee kuuluvansa yhteisöön johon on tervetullut omana itsenään.

Tavoitteemme

Jatkamme edelleen aktiivista kerho- ja harrastustoimintaa. Kuukausitapaamisiin pyritään saamaan mielenkiintoisia luennoitsijoita. Panostetaan jäsenhankintaan ja järjestetään jäsenistölle tarpeenmukaista digiopastusta.

Aktivoidaan jäsenistöä osallistumaan yhdistystoiminnan kehittämiseen, toimintaan ja harrastuksiin.

Jatkamme Timon aloittamaa hallituksen tiimityötapaa millä tasataan yksilökohtaista työmäärää ja vastuualueita, sekä yhteisön toiminnan tavoitteiden saavuttamista.

Kiitän ja toivotan

Kiitän Timoa hyvästä johtamisesta ja koko hallitusta hyvästä ilmapiiristä. On ilo ollut tehdä hallitustyötä kanssanne ja toivon sen jatkuvan myös minun johdollani.

Kiitän kaikkia kerhojen vetäjiä ja toimijoita jotka ovat tehneet mittavat työt yhdistyksen kerhotoiminnan, tapahtumien, matkojen ja konserttien toteuttamiseksi.

Kiitän koko jäsenistöä aktiivisesta osallistumisista ja toivotan jokaiselle hyvää ja onnellista vuotta 2024.

Hyvinkään seniorit ry

Kaija Kärki