Puheenjohtajan palsta

3.1.2023

Hyvää alkanutta vuotta hyvät senioriystävät

Vuosi 2022 on takanapäin hyvine muistoineen. Yhdessäoloa, matkoja, retkiä, vilkasta kerhotoimintaa ja kuukausitapaamiset. Kaikki onnistuivat teemamme mukaisesti ”Rohkeasti yhdessä.” Kiitos kaikille mukana olosta ja kiitos kaikille tilaisuuksien järjestäjille.

Keväällä 2022 kuulimme aiheesta Hyvinvointialue ja Sote – kansanedustaja Mia Laiho, vietimme yhdistyksen 50-vuotisjuhlaa Hyvinkään Sveitsissä ja kirjailija Lasse Lehtinen vieraili kuukausitapaamisessamme ja toukokuussa Hyvinkään kaupunginhallituksen puheenjohtajan Pentti Puhakka kertoi ”Mitä kuuluu Hyvinkäälle”. Syyskaudella kuukausitapaamisissa kuulimme professori Martti Häikiön esitelmän ”Suomen turvallisuuspolitiikan käännekohdista ja Nato-ratkaisun perspektiivejä”, kirjaija Raija Oranen kertoi kirjastaan ”Viisi valssia venäläiseen tyyliin ja ripaskat päälle” sekä teos ”ISO Gösta Serlachius”.

Tänä vuonna jatkamme hyvällä teemalla ”rohkeasti yhdessä”, ”rohkeasti tulevaisuuteen” ja keskitymme perustoimintojemme lisäksi tiedottamiseen ja digi-koulutukseen. Kevään 2023 monipuolinen ohjelma tarjoaa mielenkiintoisia esitelmiä, konsertteja ja teatteriesityksiä sekä retkiä. Kerhotoimintaa unohtamatta.

Hallituksemme on organisoitunut tiimityöskentelyyn. Olemme saaneet kaksi uutta jäsentä ja tiedottajan joukkomme. Jäsenmäärämme on lisääntynyt viime vuonna lähes 30 uudella jäsenellä. Meitä on nyt yli 300. Nyt otamme suuren digi-loikan. Haluamme kehittää jäsenistömme digi-taitoja useissa koulutustilaisuuksissa. Korona-aikana opimme hyödyntämään tietojärjestelmiä, kuten Teams-kokoustekniikka, mutta myös huomasimme miten tärkeää on tavata toinen toisiamme kasvotusten. Omat nettisivumme antavat parhaan ja ajantasaisimman tiedon toiminnastamme. Senioriliiton ja Senioripiirin nettisivut antavat hyvää lisätietoa.

Haluan kiittää teitä hyvät seniorit menneestä vuodesta, olette jaksaneet olla mukana ja antaneet oman tärkeän panoksenne tähän työhön. Kiitän erityisesti uskollisia kerhonvetäjiä ja retkien ja tapahtumien järjestäjiä,

Toivotan hyvää toimintarikasta vuotta 2023

Timo Harju