Pelikerho

Yhteyshenkilö Anne Kansikas 045 698 0228

annekansikas@gmail.com

Terveisin Anne

Pelikerhon alkuidea lähti risteilyreissulta vuonna 2006, kun Ritva Rentto tuli muiden hyttiin hihkaisten "Kuka osaa Shanghaita?

Marjatta Karola vastasi siihen heti.: Minä osaan". Näin Ritva,Marjatta, Marja Rantalainen ja Raija lähtivät etsimään sopivaa pöytää ja ei kun korttia jakamaan. Siellä pelattiin iltamyöhään ja aamulla uudestaan. He jatkoivat pelaamista risteilyn jälkeen vuorotellen toistensa kotona ja mökeillä, pian siihen liittyi heidän tuttujaan. He pelasivat Sveitsin majalla ja Kahvelassa kunnes Onnensilta avattiin, siellä porukkaan liittyi Anu Kosonen ja Inkeri Kananen, joka alkoi vetämään porukkaa. He pelasivat myös kesäaikana, kun Inkeri sai Onnensillan avaimen. Tiistaisin klo 15.00 oli pelipäivä ja parhaimmillaan pelaajia oli 23 henkeä, joista sai jo 5-6 ryhmää.

Minä tulin mukaan 22. tammikuuta 2013, silloin muita oli 21 henk. Vähän yllätyin kun minusta tehtiin vetäjä vuonna 2018, en osannut vastaankaan laittaa, silloin oli mukana 15 henk.Koronan takia lopetimme 10.3.2020, mutta syksyllä pelasimme 6 kertaa koronan hieman hellittäessä. Juhannuksen jälkeen 2021 aloimme pelata uudelleen 8 pelaajan voimin ja nyt tätä kirjoittaessa meitä on 13 henkilöä. Kaikki sanovat, että tämä on viikon kohokohta, joten innokkaita olemme.

Hyvinkäällä 3.11.2021

Anne Kansikas, senioreiden pelikerhon vetäjä